Thursday 2 July 2015

First Ramadhan

Assalammualaikum

Selamat menyambut Ramadhan Mubarak.Alhamdulillah,dah masuk hari ke 16.Tinggal beberapa hari je lagi habisnya Ramadhan yang dirindui ini.

Hari ni nak cerita pengalaman pertama aku puasa tanpa di sisi keluarga.Yes,aku bukan budak asrama,so sebelum ni aku tak pernah pun jauh daripada keluarga.Nak cakap sedih tu, memanglah sangat sedih.Sedih tak boleh makan masakan mak.Huwaaa.Im is so sad.Tiap tiap hari sahur makan roti,kalau dekat rumah,mak masakan masakan panas.Bukan nak cakap aku tak bersyukur ehhh,ni nak bagitau bagaimana pengalaman aku.Pernah satu hari tu,lagi lima minit dah nak azan,aku baru bangun.Roomate aku pun sama je tidur mati macam aku.Haha.K.

First Ramadhan,mak aku call,kejutkan.Haaa,sweet tak mak kiteee.Bila aku call mak,lauk berbuka mesti yang sedap sedap,Mee tomyam la,laksam la,itu la inilah.Haaa,Mana tak terliur aku.Ramadhan tahun ni aku langsung tak sambut dengan keluarga sebab jadual sangat pack.Banyak sangat aktivit dan class ganti untuk raya.Aku balik raya pun sehari sebelum Hari raya.Ko rasaaa?Tapi apa apa pun Alhamdulillah.Kena bersyukur walaupun sikit rezeki yang kita dapat.

Lepas je cuti raya seminggu,terus mid sem exam.Pergh.Pergh.K.Tak payah raya ah cenggini.Tak dapat kumpul duit raya banyak ahh cenggini.Haha.Jadi,kepada adik adik yang tak ada exam tu,korang beraya lah dengan sepenuh hati ye.Abang kakak korang ni je yang kena berhempas pulas belajar.Takpa,untuk tahun ni je.Korbankan sikit masa.

Kau tengoklah tahun depan,Aku raya puas puas.Haha.Pejam celik pejam celik dah nak habis sem 1 bulan 10 ni.Dekat Pasum ni,kau akan kenal ramai orang.Kena pandai pilih kawan.Tak kisah la kalau korang bukan dekat Pasum sekali pun.

Okaylah hakak pun dah ngantuk ni.Selamat malam guys.


0 comments: