Tuesday 30 October 2012

Enjoying

Assalammualaikum.

Allahu,penatnya.Tadi pergi stadium main futsal and badminton.Walaupun penat,still happy okay.Walaupun kalah,still enjoy the game.Walaupun berpeluh and berbau macam kerbau masuk lumpur,still feel very satisfied.Banyak sangat walaupun.I know.haha.

Apesal budak lelaki main kecoh semacam,tapi bila time budak perempuan senyap je......Agak-agaknya kalau tikus lalu pun boleh perasan.Dekat stadium ada tikus ke? -.- Abaikan.Tapi yang paling aku tak suka,budak lelaki tu pakai short la pula.Kalau yang bukan Muslim tu,boleh la terima.Tapi kalau yang pakai short tu kebanyakan budak lelaki Muslim,what do you think?I malu tau.Nak tengok diaorang main pun serba salah je.Macam diaorang dah biasa pakai short dekat umum.Ya Allah.Ini bukan satu umpatan ya,ini cuma satu pengajaran.Lain kali kalau nak main bola ke,badminton ke,apa kebenda ke please la PAKAI SELUAR PANJANG.I know memang la panas.Tapi sanggup ke you guys semua tahan api neraka Allah yang panasnya berganda-ganda panas di bumi ini.Bukan ke Allah dah menetapkan aurat lelaki dari pusat hingga ke lutut.SO?

Perempuan lagi panas tau.Walaubagaimanapun,aurat tetap lah kena jaga.Jangan lah dibuat main-main.Nasihat ini juga ditujukan kepada diri sendiri.Aku tau,aku tak adalah seperfect saudara-saudara yang di luar sana.Siapa kata,kalau nak main game kena dedah semua aurat!Nonsense.Ada apa kakak-kakak aku yang comel oteh yang pakai tudung labuh siap pakai niqab lagi main badminton,futsal,jogging pun boleh.Tak ada apa yang mustahil la.

Apa yang kita kena ingat,kita hidup di dunia ni kan untuk mengabdikan diri kepada Allah SWT.Jadi,kalau boleh lakukan sebaik mungkin apa yang Allah suruh dan tinggalkan apa yang Allah larang.Allah tak pernah membebankan hamba-hambaNya.Allah nak kita mentaatiNya dengan hati yang IKHLAS.

Maaflah ya kalau kata-kata aku ni boleh membuatkan korang terasa.Aku cuma share pendapat je.Maaflah sangat-sangat.Jangan marah ya.Nanti kalau korang marah and kecik hati.Takut-takut tetiba aku menghadap Allah,nanti aku tak aman dekat sana.Okaylah sampai di sini saja.Nanti InsyAllah aku akan updated lagi new story okay.Assalammualaikum.

0 comments: