Tuesday 3 December 2013

Hangerout

Assalammualaikum.

Hari ni ada keinginan nak cerita tentang hangout kitaorang,i mean dengan kawan-kawan.

Kitaorang budak sekolah lagi,budget mana ada nak pergi hangout jauh-jauh.

Hutan Bandar Mutiara Rini pun boleh jemah.Ha,kau.

Seriouslyy,sangat lawaaaa.

Walaupun cuma macam taman je,tapi still kawasan dia besar dan best sangat-sangat.

Aku le yang cadangkan pergi hutan bandar ni.

Sebab utamanya aku pergi......

Scenery dia lawa.

Dan of course photoshoot adalah penting apabila keluar jenjalan.

Aku pernah la pergi hutan bandar ni sekali,dengan kakak.Time tu aku tak tau pun hutan bandar tu ceruk mana letaknya.

Bila tengok-tengok,jalan-jalan dengan my mum,aku dapat rasakan yang tempat ni amatlah sesuai untuk bergambar.

Malangnya masa tu,camera dekat kakak,so tak dapetlah eden ambik gambonya.Ala-ala gambar perkahwinan di situ.Puii

Masa tu pun ada orang buat photoshoot.Pregnant lady,kaau.Nak dijadikan kenangan la tu.Baby dalam perut.Perasaan jadi seorang ibu.

Ntah-ntah orang tu dah bersalin kot.Haha.

Sebab tu lah aku cadangkan tempat ni.

Lagipun dekat hutan bandar ni banyak tempat excercise.

Alang-alang menyeluk pekasam,biar sampai masam.haha.

Banyak tempat yang best-best.

Pepagi lagi,aku dah terbau makanan.

Cuba teka.

Mak buatkan sandwich.

Bukan aku yang minta k.

Mak yang nak buatkan sendiri.

Aku on je la.

Mak Syafiqah pun sama.

Kang kebulur anak dia tak makan sarapan.

Punyalah jenjalan dekat hutan bandar sampai penat.

Pukul 11,pergi rumah Mak Cik Izati.keke.

Makan tengah hari.

Nampak sangat tak ada duit.

Hoii,aku budak sekolah lagi.

Duit pun hari-hari mak aku yang bagi.

puii.

Makan-makan sambil tengok Maharaja Lawak.

Time tu terkena pulak Sepahtu punya turn.

Tak ke macam bersemangat kitaorang.Heh

Wei Li kepoh je.

Mak cik resdung.

kakaka.

Meh,cuci mata dulu.








Part main dekat playground,paling aku tak tahan.

Ada ke budak umur 16 tahun nak main gelongsor yang berselirat tu.

Kalau umur 6 tahun,aku boleh la terima.

Ini,dah besar macam bini orang.nak main lagi.

Apa-apa je lah jemahh oii.

Alhamdulillah,atas segala rezeki yang Allah bagi.

Tahun depan dah nak SPM.

Tak tau la gapo manonya kami ni.

Kalau ada masa lagi,kita buat lagi k.InshAllah.

Lepas ni boleh la nak shopping ke apa ke.

Cehh,macam lah ada duit sangat.

Kecuali Syafiqah la.Orang tu ada gaji sendiri.

Jazakallah khairan kathira.

Assalammualaikum.

0 comments: